Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nedräkning

Nu börjar nedräkningen. Egentligen har den redan börjat, men jag försöker förtränga det så myckt som möjligt och det tänker jag fortsätta göra. Det blev plötsligt så verkligt att jag börjar plugga igen om fyra veckor. Jag ska hitta kurslitteratur, köpa busskort och ställa in hjärnan på plugg. Om jag har tur har A böcker som jag kan låna av henne. Ska fråga nån dag när jag går till biblioteket. Ska maila om en litteraturlista så jag vet exakt vilka böcker jag behöver. Om de finns på biblioteket här eller om jag måste beställa.
Usch, känns nästan lite jobbigt att tänka på det. Jag har ju varit ledig så länge nu och så är det ju det där med en helt ny klass. Massa folk som jag ska lära känna igen. Och så ska jag ju pendla ca 28 mil per dag. Inte riktigt varje dag, ungefär 3-4 dagar i veckan. Det kommer bli jobbigt, men det verkar som att vi mest har eftermiddagar och förhoppningsvis kan jag göra mycket plugg på bussen.
Samtidigt ska det ju bli kul att plugga igen också. Eller kanske inte kul, men det ska bli trevligt att ha nåt att göra på dagarna igen och så vill jag ju bli färdig med min utbildning så att jag kan börja jobba.

Kommentarer
Postat av: PJOHANNAS

SVAR: hihi okej :)

2010-08-02 @ 20:16:00
URL: http://pjohanna.blogg.se/
Postat av: Lola

Så jobbigt! Är det 28 mil t/r? Men det kan ju vara kul att komma tillbaka också.

2010-08-02 @ 21:51:54
Postat av: Barbienadja

Sv: Precis, dräkten är nog jättemysig att ha på sig hemma :)

2010-08-02 @ 23:59:29
URL: http://nadjas.se
Postat av: Mochride - mitt hjärtas röst

Lola: det är 28 mil t/r. Så det blir ca 4-4,5 timme totalt på bussen varje dag jag ska till skolan. Jo, visst kommer det vara kul att komma tillbaka också, och det vill jag ju, men just nu känns det lite jobbigt. Det kommer säkert kännas helt annars när jag väl börjar. Det är ju inte så farligt ändå. Det är bara en termin kvar och jag pluggar ju till nåt jag vill bli, så det är bara att köra på till hösten sen.

2010-08-03 @ 10:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0