Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Julhelgen

I torsdags var vi ju till mina föräldrar och åt julgröt, drack glögg och åt pepparkakor. Och så åt vi en jättegod marängtårta med krossad choklad och bananer. Jag måste ta receptet så att jag kan göra den själv nån gång. M fick lite paket av sin mormor och morfar och de tyckte hon om.
Igår åkte vi till K:s pappa och hans familj för att fira jul där och det var riktigt trevligt. M tyckte det var väldigt intressant, det var mycket för henne att upptäcka. Speciellt kattungen var väldigt intressant. Det var första gången hon såg en sån så det kanske inte var så konstigt. Hundarna gillade hon också, men de är så stora, de blir nästan lite för stora för henne. Hon fick några jättefina leksaker som hon tycker jättemycket om så förhoppningsvis komemr hon inte sakna tomten så mycket när vi ställer undan den. Vi har fått några bra julklappar vi också. Det var en trevlig jul som sagt, med god mat och trevligt sällskap.
Imorgon var det tänkt att vi skulle till K:s morföräldrar men M har fått vattkoppor. Stackarn. Jag trodde hon skulle klara sig, men det tar visst 2-3 veckor för sjukdomen att bryta ut och det är ungefär 3-4 veckor sen första barnet på M:s avdelning fick vattkoppor. Det har kommit fler och fler prickar under dagen och det lär ju komma ännu fler. Det kan nog bli ganska jobbigt några dagar framöver. Samtidigt är det bra att hon får göra bort det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0