Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bäst av tre

Melodifestivalens tredje deltävling var bäst hittills. Det var ingen löjlig "hiphop"-låt, det var ingen som försökte ragga ("jag är singel, jag är singel") och jag tror att det inte var nån som hade glömt att klä på sig innan de gick ut på scen heller. Och det var faktiskt riktigt bra låtar den här gången.
Jag förstår inte hur man tänker när man tycker att en låt på ett afrikanskt stamspråk kan representera Sverige. Visst, det var en ganska fin låt, även om jag inte fattade nåt av den, men vad har det med Sverige att göra? Det ligger ju inte ens i Europa. Ska man representera Sverige ska man sjunga antingen på svenska eller engelska.
Att Darin skulle gå vidare var ju inte direkt oväntat men jag trodde faktiskt att han skulle gå direkt till Globen.
Både hans låt och Timoteijs gillade jag och de var rätt låter att gå till Globen. Gillade även Crucified Barbara och Erik Linder. Det märktes tydligt att det var en Gärdestad som hade skrivit hans låt, det hade lika gärna kunnat vara Ted som sjöng den.
Från att knappt minnas låtarna direkt efter att jag hört dem är det plötsligt hela fyra låtar som jag gillar.
Varför klumpar man ihop de dåliga låtarna för sig och de bra för sig? Visst, de dåliga får en chans också, men jag tycker inte att det blir mer rättvist för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0