Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Trasiga. Igen....

Mina rundstickor har gått sönder - igen.... Så där fint precis efter nålen. Det är ju bara det att de gick sönder mitt i varvet och jag har ju stickat väldigt mycket nu. Sist de gick sönder hade jag bara haft stickorna i en vecka så det var inga problem att byta, men nu har jag ju haft dem i flera månader. Jag lyckades fånga upp maskorna som föll utanför men jag tappade två stycken som jag som tur var lyckades fånga upp två varv ner. Så jag måsta maska av två varv för att komma rätt igen. Kommer bli lite problem att flytta över stickningen till nya stickor eftersom de är så många maskor men jag hoppas att det ska gå bra ändå. Måste köpa nya nu och jag hoppas att de håller. Kanske blir stickningen för tung eftersom det är så mycket. Vet inte vad jag gör om nästa par också går sönder. I så fall kommer jag aldrig bli färdig.
Så här ser det ut just nu. Lite lagom kul alltså.



Kommentarer
Postat av: Lola

Ska det bli strumpor? Nåt runt? Synd på så rara stickor =0)

2010-02-12 @ 20:14:30
Postat av: Mochride - mitt hjärtas röst

Det ska bli en filt. Jag använder rundstickor eftersom det är lättare när det är så många maskor och så blir inte arbetet så tungt

2010-02-12 @ 20:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0