Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mer muffins

Gjorde nya muffins idag. Eftersom den där chokladfrostingen blev så flytande bestämde jag mig för att göra nytt och lägga i muffinsen istället för ovanpå. Och det är där mysteriet kommer in. Den första omgången ville inte stelna ordentligt ens på balkongen i 28 minus, medan den andra omgången stelnade nästan direkt i kylskåpet. Jag ställde in den där medan vi åt middag och när jag tog ut den igen var det så stelt att skeden hade fastnat i chokladen....! Jag  fattar ingenting. Jag gjorde efter exakt samma recept och gjorde precis likadantt båda gångerna..... Jag skulle nästan ha tagit kort på det.
Jag gjorde även en marmorerad sockerkaka, men särskilt marmorerad blev den faktiskt inte. Det lusa syns bara lite grann. Det blev väl lite för blandat när jag hällde ner smeten i formen. Gott blev det i alla fall så det spelar väl ingen större roll.

Kommentarer
Postat av: Placebohoe

Bra att det iaf blev gott :) kram

2010-01-07 @ 21:33:50
URL: http://placebohoe.blogg.se/
Postat av: Lola

Det är svårt iom att det krävs så lite för att det ska bli för mycket vätska och därmed rinnigt hur man än försöker få det att stelna. Är det för rinnigt till en början kan man tyvärr aldrig få det perfekt stelt. Jag har också varit igenom detta som du hör =0)

2010-01-07 @ 23:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0