Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Snöstorm

Det är verkligen inget roligt väder idag. Det är typ snöstorm. Termometern visar bara på 6 minusgrader, men det snöar och blåser riktigt kallt. Det känns inte alls kul att behöva ge sig ut i det här för att gå med hunden. Tänk om han kunde rasta sig själv. Men ut ska jag så det är bara att klä sig ordentligt och hoppas att man inte blåser bort eller fryser allt för mycket. När jag kommer in igen ska jag ta mig en varm kopp te och krypa ner i soffan med en filt och tycka att det är jättehärligt att vara inomhus igen.
Tycker synd om K som måste vara ute och cykla i det här. Men när han ska hem igen har det kanske blivit lite bättre. Hoppas kan man ju i alla fall.


Update: Jag överlevde promenaden med hunden, men det var inte kul. Eftersom det har snöat och blåst hela dagen så har det ju kommit väldigt mycket snö, och även om det är jättebra att de varit och plogat åtminstone en gång idag så är det inte så kul att mötas av en snöhög det första man gör när man öppnar dörren. Och eftersom vi inte har några spadar här så var det ju bara att försöka sopa bort den. Det gick så där, men jag kom ut i alla fall. Det blåste inte så jättemycket nu, men snön vräker fortfarande ner. Jag sopade bort snön från brevlådan när jag gick och när jag kom tillbaka låg det redan en centimeter snö där. Jag hoppas verkligen att de plogar åtminstone en gång till så att det ser någorlunda bra ut imorgon. För det är verkligen ingen höjdare att dra runt på en barnvagn i en decimeter eller två djup snö.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det finns alltså en fördel med magsjuka. Jag slipper gå ut!!

2010-01-27 @ 17:02:56
URL: http://asonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0