Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tankar i mörkret

M har sovit jättebra i veckan. Jag är riktigt imponerad av gullungen. Det är nästan så att jag inte trott att klockan varit så mycket som den var när jag vaknade. Det är jättehärligt att hon äntligen sover bra igen, bättre än hon gjort nånsin. Men det kan ju ändras, så vi får väl se hur det blir framöver.
Vad har jag gjort då, när underbarnet har sovit som en stock? Jo, jag har legat vaken och tänkt. Man kan ju tycka att jag borde ha tagit tillfället i akt och sovit jag med, men av nån anledning så är det när det är dags att sova som jag tänker som mest. Kanske därför som jag inte tycker om att försöka somna. Jag har så svårt för att slappna av och tänker alldeles för mycket.
I veckan har jag kommit på några dikter som glömdes bort eftersom jag inte skrev ner dem, jag har tänkt ut typ halva handlingen till en ny bok trots att jag inte är klar med den jag håller på med. Jag har fantiserar om mitt företag som nog aldrig kommer bli av eftersom femtioelva hundra andra har samma produkter som jag vill ha. Jag tänker på vilken underbar familj jag har, vad jag ska göra nästa dag, skolan, jobb osv osv.
Promenader är också väldigt bra för tankeverksamheten men på nåt sätt verkar det som att man liksom har mer tid till att tänka när man ska sova. Det är då man stannar av ordentligt och det är inget som stör. Så har det alltid varit. Men samtidigt så har det varit då som jag fått en del riktigt bra idéer till dikter, berättelser och liknande så det är ju inte bara negativt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0