Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lapporten i Abisko

När vi åkte hem idag lyssande vi på radion, på P4. De pratade om Lapporten, som är en u-formad dal i Abisko. Han som berättade bor i Abisko och berättade om den vackra naturen, vad man kan göra där och vad som finns runt omkring. Det hördes hur mycket han tycker om att bo där.
Pappa har varit där och fiskat  och jag har säkert sett bilder därifrån, men det är inget jag minns just nu. Jag har googlat lite och hittade de här fina bilderna. När man ser såna här bilder ser man verkligen hur vackert och fridfullt det verkar vara där. Även om jag varken fjällvandrar, åker skidor eller fiskar (jo, jag fiskar lite ibland) så blir jag lite sugen på att åka dit bara för att det ser så vackert ut.



Bildkälla


Bildkälla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0