Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ny bok

Köpte en ny bok igår, Eldfångaren av Nicholas Evans. Jag har bara läst en bok av honom tidigare och det är Mannen som kunde tala med hästar. Jag tyckte inte alls om slutet på den boken, då var filmens slut mycket bättre. Jag tror att jag tittat på Eldfångaren förut, men det är väl först nu jag bestämt mig för att läsa den. Den verkar riktigt spännande.
Ed Tully och Connor Ford har jobbat som luftburna barndmän under flera somrar. Jobbet har varit en spännande utmaning men den här gången är det annorlunda. Ingen av dem har sett en skogsbrand spida sig som denna och mitt i det brinnande infernot finns kvinnan de båda älskar - Julia. Det utspelas ett triangeldrama mellan de tre under denna sommar och det är fyllt av undertryckt passion, osviklig vänskap, heder och lojalitet. Branden utsätter dem för hårda prov men ingen av dem hade kunnat ana hur den ska komma att ändra deras liv.
Det ska bli kul att läsa den här för jag är så inkörd på samma författare hela tiden och har jättesvårt att hitta nåt nytt. Jag läser nästan bara Nora Roberts, Sandra Brown, Jude Deveraux och Diana Gabaldon nu. Så ni får jättegärna komma med boktips till mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0