Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obehagligt oväder

Det blev ett oväder inatt. Himlen var alldeles svart och efter ett par blixtar hörde vi åskan. Efter den åttonde blixten började det regna. Det var som om himlen öppnat sig, det öste verkligen ner. Det regnade så häftigt att det mullrade av det också. Vi räknade till totalt 12 blixtar och efter den sista lugnade sig regnet något. Det öste fortfarande ner men inte riktigt lika häftigt som tidigare.
Det var lite obehagligt att lägga sig och sova mitt i allt det där, men det gick över ganska fort ändå. Jag tycker inte om åska, den har jag aldrig gjort. Det var bra att det inte höll på längre. Några av blixtarna lyste upp nästan hela lägenheten och det var inte så trevligt. M märkte ingenting. Hon sov lika gott som vanligt.
Jag kommer ihåg en gång när jag  och syrran var små. Vi hälsade på farmor och farfar i deras hus på landet när det började åska. Jag minns inte var farfar var men jag och syrran och farmor satt i trappen till övervåningen och var rädda för åskan. Eller jag och farmor var det, syrran var det inte. Hon sa nåt i stil med "Det är ingen fara, den kan inte skada oss". Jag brukar alltid komma ihåg det när det är sånt här väder.

Kommentarer
Postat av: Abeltilda

love the web site lots of luck love to see more poems

2011-01-11 @ 07:37:33
URL: http://abeltilda.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0