Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Filmfredag

Igår hade vi en filmkväll och såg två filmer. Vi började med Yes Man. Jim Carrey spelar en misslyckad bankman vid namn Carl som efter sin skilsmässa inte har något liv. Han säger nej till nästan allting, undviker sin bästa vän och vill inte umgås med någon. Han blir övertalad om att gå på ett seminarum där en man predikar om vikten av att säga ja till livet.  Carl går motvilligt med på att säga ja till vad som än kommer dyka upp och det förändrar hans liv. Det är en ganska rolig film med en del ganska typiska Jim Carrey scener.

Den andra filme vi såg var Artic Outbreak (The thaw heter den i original, jag fattar inte varför Sverige envisas med att ge en del engelska titlar nya engelska titlar). Val Kilmer spelar en forskare som upptäcker ett urtidsdjur i den artiska isen, och det innehåller en slags parasit som vaknar till liv när isen smälter. De söker ett nytt värddjur - mäniskan. Forskaren, hans medarbetare samt några forskarstudenter blir smittade av parasiten och inser att de måste stoppa den från att spridas, om de så måste offra sina egna liv.
Jag trodde att det här skulle vara en läskig film, men jag blev faktiskt lite besviken. Jag tänkte att den skulle vara lite som Alien men så var det inte alls. Visst hände det en del och den var lite äcklig på en del ställen, men annars var det ganska segt. Jag gillar inte heller slutet. Jag kanske förstör slutet lite nu, men det är ju typ alltid tjejen som överlever i den här typen av filmer. Lite förutsägbart alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0