Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ginga Densetsu Weed

När jag var liten, 10-12 nånting, sån jag Silver Fang (Ginga Nagareboshi Gin) för första gången. Jag tyckte jättemycket om den men hade ingen aning om att det var anime. Det handlar om den lille bjönrhunden Silver som uppfostras av en liten pojke och hans farfar att döda björnar Det härjar en farlig björn i trakterna och när den dödar Silvers far svär han att hämnas. Tillsammans med en grupp andra hundar försöker de stoppa björnen. 
Nu håller jag på att se serien om Silvers son, Ginga Densetsu Weed. Jag har bara de tre första delarna av mangan, men nu ser jag animen istället så det är väl inte hela världen. När Weeds mamma dör letar han efter sin far Silver för att leva med honom och hjälpa honom att försvara hundparadiset där han är ledare. Paradiset hotas att bli det värsta stället en hund kan leva på. Weed stöter på många hinder på vägen och möter både fiender och nya vänner.

DVD: Anime (Europa) - Weed: Silver Fangs son 1


Kommentarer
Postat av: Jesperrebecka

This is my first time visiting this site and I found it very informational as a whole. I am so delighted in finding your website!

2011-05-20 @ 14:29:28
URL: http://jesperrebecka.blogbloc.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0