Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ja, dessa hundägare.... Då var det dags igen

Var ute hunden för en liten stund sen och jag bara måste avreagera mig lite. Vi mötte en kvinna som var ute med en liten gott och blandat. Det kan ju ha varit en renrasig också i och för sig. Men det spelar ingen roll. Hur som helst, så tokskäller hunden och vill absolut fram till min så kvinnan stannar för att kunna hålla ordning på den och jag skyndar förbi medan jag försöker ha ordning på min. Den andra hunden lyckas på nåt sätt komma lös och följer efter oss. Kvinnan ber mig stanna så att hon ta reda på sin hund och jag stannar men håller fortfarande min hund kort. Då säger hon  till sin hund: Hälsa på hunden så ska jag sätta fast dig". Och jag känner bara att "Nej!". Det var ju det jag inte ville. Hade jag velat att de skulle hälsa hade jag sagt det, inte försökt hålla avstånd så att de inte kunde det.... Men tydligen var jag inte tillräckligt tydlig med det ens när vi stod stilla. Och hade det varit min hund som hade smitiit iväg så hade han ändå inte fått hälsa eftersom han varit olydig.
Kanske överreagerar jag, men jag blir så väldigt less på hundägare i den här stan, speciellt på det här området.

Kommentarer
Postat av: Samuelkarolina

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!

2011-01-27 @ 10:31:31
URL: http://samuelkarolina.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0