Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Princess 2 år, blir modell för smink

Herregud och hjälp, säger jag.
Katie "Jordan" Price vill lansera ett sminkmärke för barn och planerar att ha dottern som modell för sminket. Pappan, Peter André är fullt förståeligt väldigt upprörd över det här.  "Om jag ska vara ärlig, så äcklar det mig verkligen. Bilderna är avskyvärda, sa sångaren  i den brittiska kanalen ITV i februari", efter att ha sett bilder på dottern sminkad och med lösögonfransar.
"Saken är den att Princess går och tar mitt smink hela tiden. Det är inte säkert för henne att använda mascara för en kvinna, säger Katie Price." Därför vill hon nu alltså lansera ett smink för barn. Sminker ska vara ätbart så att det blir säkert att använda.
 Katie Price är väl inte direkt känd för att vara särskilt intelligent, men det här är ju bara sjukt. Dottern blev inte ens söt på bilderna utan ser ut som en översminkad docka.
Hennes manager varnar henne för den kritik hon kan få för att sexualisera små flickor. Små flickor. Det är små flickor det handlar om. Kan det poängteras nog? I vilken värld behöver en tvååring smink? I vilken värld är det  ens moraliskt försvarsbart att sminka en tvååring? Jag mår nästan illa över det här...
Artikeln kan läsas här.

Kommentarer
Postat av: Lilla Kullan

Maja är 16 och har aldrig använt smink.;-)

Kramis gumman

2010-03-18 @ 17:36:31
URL: http://www.hemmapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0