Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Böcker, böcker...

Då var det dags att rumstera om i bokhyllan igen. Köpte en bok på Mýrorna idag; Magikerns dotter av Marion Zimmer Bradley. Det är jättelänge sen jag läste den men jag minns att den var väldigt bra. Nu har jag den nästan i min bokhylla, måste bara flytta om lite för att den ska få plats.
Jag hittade även några böcker av Dean Koontz. Det är evigheter sen jag läst nåt av honom, men det är nästan så att jag skulle köpa dem bara för att ha dem i bokhyllan. Jag har läst dem förut, men jag vet inte riktigt om jag vågar läsa dem igen. Fast jag har ju vågat det en gång så jag borde ju kunna göra det igen. De heter Midnatt, Vintermåne och Skuggeld. Det är ganska läskiga, obehagliga böcker, men ändå bra.

Imorgon ska jag börja läsa Magikerns dotter. Det längtar jag nästan till, det ver att tag sen jag hade nåt nytt att läsa och boken är som sagt väldigt bra.
Baksidetext från boken:

"Med undantag för några få barndomsminnen och ett par framgångsrika år som mäklare på Wall Street är Winter Musgraves minne tomt. Hon är rädd att hon håller på att bli galen. Dörrar och fönster öppnas oförklarligt i hennes närhet. Lemlästade kroppar av smådjur ligger på tröskeln till hennes ensliga hus uppe i bergen. Ingen människa syns till som kan orsaka egendomgliheterna. Hon känner hela tiden att någon jagar henne. I sin förtvivlan söker Winter hjälp vid det berömda Bidney-institutet , där hon möter Truth, dotter till en ryktbar magiker. Truth är inte främmande för det paranormala, men hon blir förfärad över den okända styrka och det raseri som vill bemäktiga sig Winter. Winter är övertygad om att medlemmarna i den sammanslutning som sysslat med magi under studietiden och som hon deltagit i skall kunna identifiera och besegra det onda hon kämpar med. Men gruppen är skingrad över hela landet och det som förföljer Winter strävar efter att förgöra också de övriga."

Läs den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0