Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dottern vill ha mobil

Det är något väldigt speciellt med mobiltelefoner. Det tycker dottern i alla fall, och speciellt när det gäller min. Kanke har det att göra med låten vi brukar spela för henne, eller så tycker hon bara att den blänker så fint. Hon vill i alla fall ha den och visar det väldigt tydligt. Spelade den där låten för henne för ett tat sen och hon blev helt till sig. "Ge mig, ge mig, ge mig. Jag fick den, jag fick den. Titta så fin den är och den låter så fint." Ungefär. Hon blir intresserad av den nästan så fort hon ser den. Som nyss till exempel när jag ringde för att prata lite med sambon. Så fort M såg telefonen ville hon ha den. Hon träckte sig efter den, sparkade mig på magen eftersom hon satt i mitt knä och gjorde roliga miner. Jag gav den till henne så att K kunde säga hej, men hon brydde sig inte om pappa, hon log  bara för att hon fått mobilen och blev nästan lite ledsen när jag tog tillbaka den. När vio hade pratat färdigt fick hon den igen och då blev hon glad igen. Vi får kanske ordna en egen mobil åt henne, det finns ju såna där leksakstelefoner. Bara att hoppas att hon gillar en sån lika mycket som min mobil.

Kommentarer
Postat av: Louise

Hon är inte ensam att gilla mobiltelefoner.. vänta bara till hon låtsas prata i den "heeej mamma, mmm, aaaa, hej dåå" ;)



Och vad fint du gjort på bloggen!:)

2010-05-17 @ 21:47:25
URL: http://louisen.nu
Postat av: Lola

Ha ni en gammal mobil över så kan hon ju leka med den, utan batteri i. Jag tror det är glansen hon tycker om, och det brukar ju inte leksaksmobiler ha. Men jag bara gissar =0)

2010-05-18 @ 19:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0