Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Varför ska det vara så svårt?

Nu är jag irriterad igen, och eftersom jag är så snäll så säger jag inget när det händer utan avreagerar mig i efterhand hos familjen och här. Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att hålla reda på sina hundar?!
När jag var ute med hunden idag så mötte vi plötsligt två Papillons och de var helt ensamma. Inte en människa i sikte och alltså ingen ägare heller. Känns inte så kul för jag vill ju inte att de ska komma fram och följa med hem, vilket jag nästan varit med om tidigare. Gångvägen som vi var på är precis ovanför en gata och i slutet av gatan finns ett hus med staket där jag såg en kvinna komma ut med en barnvagn och jag hoppades att det var hon som rådde om hundarna. Hon var väl ca 20-30 meter bort men verkade inte alls bry sig om var hundarna var. Förrän vi kommer ännu närmare och en av hundarna ville komma fram och hälsa på oss. Då reagerar hon och blir irriterad på hunden. Men on hon hade haft koll och ordning på dem från början så hade det aldrig blivit så. Förstår inte varför hon blir irriterad egentligen, det är väl inte så konstigt om hunden vill hälsa på en annan hund när den får gå fritt som den vill och ingen som säger åt den vad den ska göra.
Vad är problemet? Varför ska det vara så svårt för folk att ha koll på sin hundar? Vill man inte att de ska gå fram till andra hundar eller springa iväg så ser man till att de inte gör det. Antingen har man ordning på dem eller så har man dem kopplade. Svårare än så är det faktiskt inte.

Kommentarer
Postat av: placebohoe

Jag tycker också att hon är creepy som fan ^^ Vet ej heller om jag skulle kunna somna, men vill ha en sån ändå :P



Det där med hundar håller jag med om, koppel ska det vara, kan ju inte vara så svårt att köpa ett koppel och sätta på dem det.

2010-05-08 @ 22:19:08
URL: http://placebohoe.blogg.se/
Postat av: Viola

Oj, det finns väl dessutom lag på att man ska ha hunden kopplad i samhällen och bland folk? Jag som är hundrädd hade nog fått panik om det hänt mig.

2010-05-09 @ 12:07:16
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0