Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

En ansvarsfull hundägare

Jag har ju klagat en hel del på hundägare som har sina hundar lösa och inte bryr sig om vad de gör eller var de tar vägen. Men nu har vi faktiskt mött en hundägare som faktiskt är riktigt vettig. Han har alltid haft hunden lös när vi mött honom, men så fort han sett oss har han kallat in hunden och kopplat den. Och det är så en ansvarsfull hundägare gör. Kallar in hunden så att man har ordentlig koll på den.  Varför kan inte alla göra så?

Kommentarer
Postat av: lucke

Anmäl dig till dagens blogg om du känner för det :P

2010-11-03 @ 10:45:50
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag brukar alltid göra så när jag har min hund lös. Även fast min hund är jättesnäll så gör jag det. Det finns ju faktiskt folk som är rädda för hundar och det måste man respektera. Kram!:)

2010-11-03 @ 11:30:01
URL: http://konsertfjolla.blogg.se/
Postat av: Josefine

Sv: Det du säger är självklart sant. Jag håller med dig helt och hållet. Det känns så konstigt när man ser en hund utan ägare. Man vet liksom inte vad man ska göra. Det hände mig och mamma en gång. Vi var nere och skulle handla och så ser vi en hund gå runt utan ägare. Vi undrade ju självklart vart ägaren var och försökte hitta ägaren. Det gick ca 20 minuter innan vi hittade ägaren och ägaren var arg på OSS för att vi tydligen hade tagit hunden. Ägaren var jätte konstig!:S



Hehe, jag vet!:D

2010-11-03 @ 12:09:21
URL: http://konsertfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0