Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Snö, snö, snö

Det har snöat ordentligt nästan hela dagen. Och så har det varit blåsigt och kallt. På morgonen var det ju riktigt fint, men det började snöa och blåsa nån gång mitt på dagen och sen har det fortsatt. Jag har inte sett ut genom fönstret sen vi kom hem från kvällspromenaden men jag skulle tro att det snöar fortfarande. Och det kommer säkeret fortsätta snöa hela natten. De har inte plogat nåt sen imorse och jag hoppar verkligen att de plogar hyffsat tidigt imorgon. Det har nog kommit 2-3 decimeter snö idag och det är verkligen inte kul att försöka ta sig fram med en barnbagn då. Vi har ju pulkan, men blir det sånt här väder imorgon blir det ju inget kul för henne att åka i den.
Promenaden då vi hämtade M från förskolan, och sen kvällspromenaden var inte alls kul. Det snöade, blåste och var kallt. Helst hade jag hållit mig inomhus, men M skulle ju hämtas och sen måste ju hunden ut. Försökte att inte tänka på det hemska vädret och drömma mig bort till sydligare breddgrader med sol och värme, men det gick inte så bra. Det var lite för snöigt och kallt för det.
Efter M:s kvällsmat har jag värmt upp mig med en kopp te. Det behövdes efter att ha varit ute i det där vädret. Den enda som gillat det var nog syrrans hund. Han brydde sig inte alls om att det snöade och var kallt. Han gillar att jaga snöflingor och skutta runt i djupsnön.






Kommentarer
Postat av: Lola

Som vanligt har ni mer snö än vi, trots att det känns som det är för mycket redan med de 30 cm som kommit de sista dagarna. Men ska inte klaga, det är än så länge cykelbart.

2010-11-25 @ 23:48:03
Postat av: FIONA - ja, som hon i shrek

härligt!

2010-11-26 @ 09:24:21
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Postat av: Malin & Anton

De är snö här i gävle med. Fy :p

2010-11-26 @ 12:14:10
URL: http://sparamera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0