Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bell och Sebastian

När jag var liten tyckte jag jättemycket om Bell och Sebastian. Jag har tänkt lite på den ibland genom åren men inte köpt den förrän nu. Och det var jättekul att se den igen. Jag kom nästan inte ihåg nånting men när jag började se den så kom jag ihåg introlåten och jag kände igen alla rösterna. En del av handlingen kände jag igen också. Kanske var det Belle som gjorde att jag ville ha en Pyrénéer när jag var yngre.

Bell och Sebastian handlar om den unge pojken Sebastian som är föräldralös. Han växer upp hos den gamle Sesal i en by i de franska Pyrénéerna. Sesal tar hand om Sebastian som om han var hans eget barn, men det är ändå inte lätt för pojken. De andra barnen i byn retar honom för att han inte har någon mamma eller pappa.
En dag möter han Bell, en stor vit hund. Alla är rädda för Bell och tror att han är väldigt farlig. Men Bell är bara missförstådd. Han är egentligen en väldigt snäll hund. Bell och Sebastian blir vänner och tillsammans ger de sig ut på äventyr för att hitta Sebastians mamma.

 


Kommentarer
Postat av: elin amour [en störd jävel]

jo tack det är bara bra med mig :) vad har du för dig då?

2010-10-31 @ 11:55:48
URL: http://onefabulous.blogg.se/
Postat av: JENNYHAMMARSTRÖM- MITT LIV SOM MAMMA

Hallojsan!

Har du haft en bra helg ? :)

2010-10-31 @ 13:21:54
URL: http://jennyhammarstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0