Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jag börjar nog bli gammal

Jag vet att jag skrivit om det här förut men i alla fall.
Det är ju den tiden på året då det börjar vara dags att klä sig lite varmare och jag brukar nästan alltid känna mig lite gammal då. När jag var yngre tyckte jag inte om att ha mössa, dels för att jag hade kort hår och det skulle förstöra frisyren och så såg det typ ut som att jag inte hade nåt hår om jag hade mössa på mig. Och så åkte jag buss till skolan så jag tyckte inte alltid att jag behövde ha mössa.
Nu åker mössan på ganska fort och eftersom jag inte tycker om att frysa så brukar långkalsonger och halsduk också göra det. Jag kan ha täckbyxor fast det bara är  4-5 minusgrader och är noga med reflexer när det är mörkt.
Och så går man tyst för sig själv och beklagar sig över ungdomen som inte riktigt klär sig för vädret. Många har inte mössa eller en ordentlig jacka fast det är kallt och de har sällan täckbyxor heller. Men det är ju inte särskilt tufft så det är kanske inte så konstigt. Ibland verkar det som att det är mycket viktigare att se snygg/tuff ut än att vara ordentligt och varmt klädd.
Men det kanske bara är min mormor som smittat av sig, eller så är det jag som börjar bli gammal. Lite smygpensionär är jag ju. Jag gjorde ett inte alltför seriöst test en gång; "hur gammal är du?" och resultatet sa att det nog snart var dags att ta fram rullatorn. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0