Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Att designa en utvärdering

Redovisningen av vår metautvärdering är avklarad och det gick faktiskt ganska bra. Jag pratade lite for fort och möjligtvis lite svamligt som jag brukar men det gick ändå ganska bra. Vi vara bara en tredjedel av klassen och det var lagom många, hade vi varit hela klassen, drygt 30 stycken, hade jag nog varit lite mer nervös.
Det var tre grupper som hade utvärderat samma utvärdering. Det roliga är att vi allihop var ganska kritiska mot våra utvörderingar och rapporterna. Det var en som sa att det är lättare att vara kritisk. Och så är det nog. Samtidigt hade vi allihop valt utvärderingar som inte var så jättebra. Men det kan ju vara en bra övning det också. Nu vet vi i alla fall hur vi inte ska göra.

Nästa uppgift är att designa en utvärdering. Jag ska träffa min grupp imorgon. Vi ska  bestämma metod för utvärderingen, vilka frågeställningar vi ska ha, vem av oss som ska göra vad av utvärderingen, hur den ska göras rent praktiskt och hur rapporten ska se ut. Vi har fått en uppdragsbeskrivning med vissa riktlinjer att hålla oss till. Men vi ska inte genomföra utvärderingen utan bara utforma den.
Det sa bli kul att jobba med det här. Det blir bra övning inför den sista inlämningsuppgiften innan uppsatsen som också ska vara en utvärdering. Egentligen leder allt vi gör den här terminen innan uppsatsen fram till uppsatsen och ger oss idéer och hjälp när vi ska jobba med den.


Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Tack så mycket! Idag är det lite bättre :)



Jo, fast det var fel kupstorlek (heter det så?) på de första linserna då kanten på dem satt på iriskanten (det blå). Och de ska ju sitta i mitten i mitten så att säga och de nya sitter som de ska! :)

2010-09-16 @ 12:58:13
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0