Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Biblioteket

Jag börjar längta lite till biblioteket. Det är nåt speciellt med att vara där och vara omgiven av alla böcker. Jag måste nog gå dit nån dag så att mitt lånekort får veta att det fortfarande lever och låna lite böcker. Kanske titta i nån tidning och bara vara där.
Om hundra år när vi har ett hus ska jag ha ett eget bibliotek. Alla väggarna i det rummet ska vara täckta av bokhyllor från golv till tak och fullt med böcker. Och så en skön fåtölj och en bra läslampa så att man kan sitta där och mysa med en bra bok i handen.
Om ett halvår är jag färdig med utbildningen och då får jag förhoppningsvis jobba på ett bibliotek. Det är det jag vill göra, jobba med böcker. Och så vill jag bli författare. Jag har kanske inga storslagna drömjobb, men det är det jag vill göra i alla fall. Och jag hoppas att jag ska få en tjänst som tycker om.

Kommentarer
Postat av: baramarina ♥

sv: Nej, usch fick typ panik :o

2010-07-08 @ 21:28:10
URL: http://baramarina.blogg.se/
Postat av: Lisa - Sockerrus

Hej!

Hoppas att du har det skönt i sommarvärmen =)



Har en tävling på min blogg där man nu kan vinna något som gör att man känner sig lite extra tjusig när man bakar/lagar mat. Spana här: http://sockerrus.wordpress.com/2010/07/09/tavling-satt-guldkant-pa-vardagen/



Ha det gott! =)

/Lisa - Sockerrus

2010-07-09 @ 12:53:45
URL: http://sockerrus.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0