Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nu klagar jag igen

Jag klagar, tjatar och gnäller, men jag är ju så bra det. Och eftersom det är så lite lönt att börja diskutera när man är där så avreagerar jag mig på andra sätt istället. Fast egentligen kanske man skulle skriva en insändare till tidningen eller nåt, för berörda hundägare läser knappast min bligg. I aå fall borde de ha bättrat sig vid de här laget. Och jag kanske överreagerar och visar vilken moraltant och kärring jag egentligen är, men ändå.
Vi mötte en lös hund igen. Det var faktiskt ganska länge sen nu, men det var väl dags att göra det idag då. En stor pudel kom springande emot oss från vägen och in på gångvägen vi var på. Ägaren som är en bra bit bort, gissar på 15 meter eller så, stannar och ropar på hunden som så klart inte lyssnar. Det skulle inte jag heller ha gjort med det tonfallet, hon kunde lika gärna ha sagt åt hunden hur duktig den var. Den vände i alla fall när min hund började skälla och sprang tillbaka till sin matte som kopplade den och sen gick förbi oss. Jag har möttt henne några gånger tidigare och hon hade lika dålig koll då. Första gången sa hon ungefär " men titta, har du träffat en liten kompis". Nej, det har han inte.
Det här var väl egentligen inte så mycket att störa sig på, jag har varit med om mycket värre. Men jag blir ändå så less. Jag har som sagt inget meot lösa hundar egentligen, det är ägarna jag stör mig på. "Det gick så fort , jag hann inte med" har jag hört några gånger. Okej då. Men då kanske man inte ska ha hunden lös 15-20 meter framför sig och så kanske det är en bra idé att kalla in hunden så att man har den bredvid sig när man kommer till korsningar och svängar. Och så kanske man helt enkelt ska låta bli att ha hunden lös på ställen där man inte har fri sikt. Eller i alla fall inte låta den springa iväg så långt.


Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella - Mops & Chihuahua

Usch vad trist sånt är :(

2011-01-21 @ 10:12:37
URL: http://elingabriella.blogg.see
Postat av: Viktoria | Marks största blogg♥

jag har fått den frågan en miljon gånger, ska svara på den i ett inlägg senare i eftermiddag tänkte jag :)

2011-01-21 @ 15:01:01
URL: http://Viktorias.nu
Postat av: Nadja

Oki. =) allt bra? =)

2011-01-21 @ 20:08:43
URL: http://nadjaslivliga.blogg.se/
Postat av: Nadja

bara bra. =) Vad händer ikväll? =)

2011-01-22 @ 09:41:13
URL: http://nadjaslivliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0