Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Korrekturläsning

Har lekt korrekturläsare åt syrran. Hon håller på med ett manus som hon ville att jag skulle läsa och jag tar uppgiften på största allvar :)  Det är en bra historia som nog är ganska typisk för henne och jag vet ju var inspirationen kommer ifrån. Men det blir inte för likt och det är ju bra. Har läst ungefär hälften av det hon skrivit. Det tar ju tid att läsa så ordenligt. Jag har antecknat alla stavfel och missar jag hittat och skrivit om jag tycker att hon ska ändra på en mening osv.
Jag har ju läst det hon skrivit tidigare men inte så här noga. Men det är ganska roligt. Jag blir också sugen på att skriva nåt, men jag saknar inspiration för det.. Hade tänkt renskriva lite i helgen men jag glömde ta med både blocket och usb-minnet, så det går ju inte. Jag får läsa hennes istället.
Vi skriver ganska olika och har olika utgångspunkter och inspirationer för  våra berättelser/manus. Jag tänker alltid i bilder när jag skriver, ungefär hur det skulle se ut om det var en film, men jag har inte gett mig in på att försöka skriva ett filmmanus som hon har gjort. Jag provade väl nån gång när jag var yngre, men det gick inte så bra. Nu har hon ett speciellt program för att skriva manus, och det underlättar ju lite grann, men man måste ju ha idéerna också. Jag kanske kan komma på nåt nån gång. Annars får hon stå för det och så håller jag mig till romanerna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0