Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej då

K var och hämtade nycklarna idag. Enligt honom är lägenheten jättemysig och jag längtar efter att få se den. Men det är vita tapeter och det är inte jag så förtjust i. Han gillar det, men jag vill hellre ha lite varma toner, typ gult/orange-aktigt. Men det blir säkert jättebra. Vi kanske kan få möjlighet att tapetsera om lite längre fram.
Vi kör de första flyttlassen imorgon. Vi får se hur mycket vi får med oss då. Det är verkligen kaos här nu, kartongr precis överallt. Vi ryms snart inte själva. :)

Jag måste förbi universitetet imorgon också, och så en sväng på stan. Börjar känna mig ganska ordentligt nervös nu, ska börja plugga mitt i flytten och så måste jag få tag i de böcker jag ska ha. Första gången jag pluggade fixade jag nöstan allt i god tid innan jag började och kände mig ändå lite stressad över de böcker jag inte hunnit få tag i. Nu har jag knappt tänkt på det, jag hinner sen, det ordnar sig. Och nu är det plötsligt bara några dagar kvar och jag har inte en enda bok. Men det ordnar sig nu också. Får ta en sväng till Umeå imorgon och åka till lägenheten och hjälpa till sen.

jag var förbi en sväng på jobbet idag och sa hej då. Det är min sista dag idag och jag ville ju träffa dem igen innan jag flyttar. Det var kul att vara där igen även om det bara var för en liten stund. Har fått ganksa bra kontakt med E och jag hoppas att vi kan fortsätta med det. Msn är ju bra på det sättet.

Jag längtar till imorgon samtidigt som jag som sagt är ganska nervös. Känns lite konstigt att flytta ifrån alla. kommer inte kunna ha lika bra kontakt med familjen eller träffa kompisarna. Men vi kommer säkert fara hit nå gång då och d¨å och hälsa på. Och så bor ju M ganska nära där så jag får väl ta och lära känna henne ännu bättre. Och M och A bor ju i Umeå så det blir lite lättare att hälsa på dem. Vi kommer säkert lära känna nytt folk också. 

 Nu är jag ändå mest nyfiken på hur lägenheten ser ut. Har ju fått fina idéer om hur köksdelen ska se ut och jag skulle vilja inreda och greja med det andra också. Fixa liter snyggt i badrummet och så. Får ta en sak i taget. Det blir nog bra det också.

Kommentarer
Postat av: Lola

Spännande är det ju! Ska ni flyttstäda den gamla lägenheten också? För det brukar ju vara enormt jobbigt så rent som man måste göra.

2008-08-29 @ 15:16:58
URL: http://deccati.blogspot.com
Postat av: mochride

Ja, det ska vi. Men vi har två veckor på oss att flytta och städa ur, så jag tror att att det kommer gå bra. Men visst är det mycket man ska tänka på när man städar ur en lägenhet, man måste ju som sagt vara så väldigt noga.

2008-08-29 @ 23:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0