Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Spännande

Nu har jag sökt det där jobbet så det är bara att vänta och se hur det går. Förhoppningsvis får jag det, men det tror jag inte. Men då har jag ju utbildningen i alla fall.
Det är så lite kvar nu innan vi flyttar, och det känns ganska nervöst och det är det ju forfarande en hel del kvar som ska packas ner men det går framåt nu i alla fall.
Jag börjar känna mig lite inredningssugen nu. Har köpt en ny mönstrad duk i svart och vitt och så fick jag ju två svarta bordstabletter och en grön skål i födelsedagspresent. Det ska vara på köksbordet . Skulle vilja ha en liten ljusstake eller två där också.  Och kanke blir det att måla om stolarna. Det kommer att bli jättesnyggt. Tror jag i alla fall.

Vi såg en spännande film igår; Vacancy. Det var väldigt bra och riktigt obehaglig. Jag sa till sambon att vi ska aldrig ta in på ett motell mitt ut i nånstans mitt i natten. Man vet aldrig, det kanske går som i filmen då :) Den var inte så hemsk somjag först hade trott att den skulle vara, men det var väldigt spännande och lite läskigt ändå.
Filmen handlar om ett par som har åkt vilse och bilen går sönder. De tar in på ett motell eftersom de inte kan få tag i nån mekaniker förrän dagen efter. Och direkt börjar det hända saker. De hör bankande lju på dörren men när de öppnar är det ingen där. Mannen hittar några filmer och tittar på dem. Det dröjer inte länge förrän han upptäcker att d spelades in i det rummet dom befinner sig i, och det är inga trevliga filmer. De upptäcker snabbt att de är i samma situation som människorna i filmerna och måste försöka ta sig därifrån för att överleva.

Eftersom det utspelar sig på natten är det ju mörkt hela filmen och jag kom att tänka på att vi kommer att ha ganska mörkt omkring oss när vi flyttat. Det blir ju mörkt här också, men här har vi gatlysen och grannhus precis bredvid oss. I den nya lägenheten så har vi skog och en å runt huset så detkommer bli lite enskilt och mörkt där på kvällanra och på vintern. Men vi har i alla fall et grannhus bredvid oss och ett villaområde på andra sidan av den lilla skogen så vi är ju inte helt utlämnade :) Men jag tror att jag kommer att tänka lite på det där. Jag tycker inte riktigt om att vara ute när det är mörkt och speciellt inte omjag har skog runt omkring mig. Men jag kommer nog vänja mig.

Kommentarer
Postat av: Lola

Du kan ju ringa jobbet du sökte o pusha mer. Det brukar alltid förhöja chanserna.

2008-08-27 @ 00:02:06
URL: http://deccati.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0