Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Konstiga drömmar

Igår kväll råkade jag säga en sån där dum grej igen; " Vi kanske borde ge syrsan en ödla imorgon" :) Menade naturligtvis tvärtom.

Hade några konstiga drömmar i morse. Först drömde jag att jag och familjen hade varit ute och kört nånstans och på vägen hem körde vi genom stan. Där såg vi några små gepardungar (fast egentligen såg de mer ut som lejon men vi sa geparder i alla fall) som stod på trottoaren. Vi tyckte de var jättesöta till vi såg några större som dödade och åt upp folk... Ganska blodigt var det.
Sen fick jag på nåt sätt med mig de där ungarna hem och stängde in dem i badrummet, med mig, och jag stod på toalettstolen för att komma undan deras tassar och tänder. Syrran var i köket och jag ropade till henne att vi borde ringa kommunen så att vi kunde bli av med dem. Egentligen menade jag nog polisen. Men vi kom i alla fall fram till att det var försent för att de skulle kunna göra nåt den tiden på dygnet. Lyckades i alla fall ta mig ut ur badrummet efter ett tag utan att nån av geparderna smet ut.
Sen var vi plötsligt i nån videobutik med några kompisar och en av de där ungarna stod utanför dörren och ville komma in. Då var den jättesöt och snäll igen och jag övervägde att ta hand om den i alla fall. Men då blev den elak igen. Vet inte riktigt hur det gick till  men den där pegardungen började förfölja mig och mörda folk omkring mig och jag försökte rädda dem samtidigt som jag var jätterädd för den där saken. I slutet av drömmen fick jag nån typ av magiska krafter så jag kunde stänga in den i huset som den var i och den kunde inte komma därifrån. Vad som hände med de andra djuren har jag ingen aning om.

Sen drömde jag att jag var på jobbet och hade fått nåt fax med en beställning på godis till en skola, och det hade ju kommit helt fel. Men det fanns inga uppgifter om vem som hade skickat det så det gick inte att faxa tillbaka. Vi lyckades hitta ett telefonnummer som jag skulle ringa, men jag skulle låtsas vara från ett annat företag än det jag jobbade på. Skulle sen iväg och träffa några kompisar och vi var ett gäng som skulle iväg med en båt samtidigt som det var ett annat gäng som jagade oss. Vi klarades oss undan på nåt sätt och så skulle vi plötsligt se film hos en av oss. Efter ett tag kom det några till som jag hade jobbat med och då upptäckte jag att jag hade gått en halvtimme tidigare från jobbet utan att veta om det och kände mig lite skyldig för det typ två sekunder. Sen var det glömt.

Jag vaknade där nånstans så jag vet inte riktigt hur det slutade. Men det är ganska typiska drömmar för mig. Jag drömmer nästan alltid att jag är jagad av nån/nåt eller ska rädda någon. Och det verkar som jag ganska ofta drömmer sånt här på morgonen. Vet inte vad det beror på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0