Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bra och dåligt

Jag börjar väl med det som är bra.För det första så är det äntligen helg! Och det gick bättre idag än jag hade trott. Jag skyndade mig lite på eftermiddagen eftersom jag skulle på ett ställe som skulle ta lång tid sen. Men jag som oroat mig lite för om jag ens skulle få hjälp av en fick till och med hjälp av två stycken. Så det gick väldigt snabbt. Sen fick jag åka lite bil, hämta lite grejer och en av sommarjobbarna. Jag har fått en liten lista på vad jag ska göra det kommande veckorna och det blir samma som den här veckan. Det känns bra, då vet jag ju faktiskt vad jag ska göra framöver och behöver inte fråga hela tiden. Om jag hinner ska O ge mig andra uppgifter men jag tror att jag kommer att ha ganska fullt upp med det jag har,

Jag kom in på utbildningen! Fick beskedet igår och tackade Ja idag. Så nu känns det roligt att flytta igen. men det kommer kännas konstigt att bo på ett ställe där man knappt känner nån. Men man lär väl känna folk och jag har ju några kompisar "i närheten".  Det går trögt att packa ner sker. Har ju ordnat lite på vinden, men det är bara smågrejer som redan varit mer eller mindre packade.  Jag plockade i alla fall ner alla böcker förra helgen. Det blev tre halvstora kartonger och fem påsar! Fattar inte att det var så mycket böcker! Men det var ju samma sak när K plockade ner sin bokhylla och tömde den. Det var väldigt mycket som hade rymts i den. Jag ska ta och stoppa ner alla videoband i en låda också och sås ka vi bära upp allt på vinden. Böckerna står i hallen just nu och de tar väldigt mycket plats.

I helgen ska vi åka och hälsa på K:s pappa. De har köpt ett nytt hus så det ska bli kul att se hur det ser ut. Det finns en liten stuga där som vi ska sova i och vi kan ta med hunden också. Då behöver vi ingen som vaktar honom och han får lite ny miljö. Vi pratade lite om att kanske fara och se huset vi ska bo i, men vi får se. K har ju redan sett det och sagt att det ser jättefint ut där. Det beror väl på hur vi har det med bensin eller om vi kanske kan gå skjuts dit. Men det är ju bara nån mil mellan så det ordnar sig nog.

Ska vi ta det dåliga då. Jag har fortfarande ont i min stackars stortå. Jag vet fortfarande inte varför ochd et blri fortfarande värre och värre. Men skor går det ju ganska bra, för jag får på nåt sätt lite stöd då, men utan kan jag inte gå på tån alls. Och så har jag lite ont i ryggen igen, känner ju av låsningarna, men jag har klarat mig bra ändå. Jag hoppas att det går över snart. Och så har jag lite ont i handleden och känner av lite i den andra också. Tänk så överansträngen jag den också och behöver handledsskydd till båda händerna. Tänk hur det skulle se ut. Skulle bli lite svårt att jobba också. Kan ju inte röra handen ordentligt när jag har handledsskyddet, men det är ju det som är meningen också eftersom det ska avlasta handleden. Det här är inte riktigt lika bra som mitt gamla, men det jag fick det ju genom jobbet och jag är bara glad att jag slapp köpa ett nytt eftersom de är ganska dyra. Men kanske ska jag köpa ett sen i alla fall så att jag får ett som jag egentligen behöver. De fanns tydligen inte förra gången.

Jag hade en jätteknäpp dröm i natt och det var väl tur att det var just det för annars hade jag väl blivit av med jobbet.
Jag drömde att jag försovde mig och struntade i att fara på mitt förmiddagsstäd. Sen ringde chenfen som var skitförbannad och undrade var i helvete jag hade varit på morgonen, för jag hade aldrig ringt och sagt nåt. Jag skulle i alla fall få en ny chans och nästa dag så blev det lite strul igen för jag skulle börja klockan 6 som vanligt, men tio i sex hade jag fortfarande inte gått med hunden. Så jag gick med honom och tio över sex ringde chefen och frågade var jag var. Jag försökte förklara och han sa att det var bäst att jag kom dit så fort det bara gick. Efter 10 minuter kanske ringde hans son och sa att det var lugnt, de hade redan börjat och jag kunde komma när jag kunde.
När jag vaknade tänkte jag att det var tur att det var en dröm. det hade verkligen inte varit kul annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0