Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Smsa när man kör bil

Läste om det i VF idag. Tydligen så läser eller smsar var fjärde småbarnsförälder samtidigt som de kör bil. De flesta som gjorde det var i åldrarna 18-29. Jag fattar inte hur man tänker då. Jag tycker det är väldigt oansvarigt. Bryr man sig inte om sin egen säkerhet kan man väl i alla fall tänka på dem som åker med i bilen.
Jag åkte en gång med en som smsade samtidigt som hon körde och det var inte roligt. Det var väldigt ostadigt och svajigt. Hon hade inte riktigt kontroll över bilen och det var inte särskilt kul att sitta bredvid då.
Jag tycker verkligen att man ska tänka till en sån gång, speceillt om man har barn i bilen. Tänk om man krockar och nån blir allvarligt skadad bara för att man satt där med mobilen samtidigt som man försöker hålla koll på ratten. Det är väl en sak om man slänger iväg ett sms om man står vid ett trafikljus, så står man i alla fall still, men annars. Jag fattar inte.

Kommentarer
Postat av: Lola

Nej det där var ganska obegripligt! Man måste ju kolla på vad man skriver; säger ju sig självt att man inte hinner medan man kör.

2008-03-28 @ 11:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0