Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Helgen

Det får väl bli den vanliga sammanfattningen av helgen. Men jag börjar med fredagen, och det är ju tur att det är sista dagen på arbetsveckan för jag var lagom förvirrad på förmiddagen. Jag gick ifrån dammtrasan tre gånger utan att ens tänka på det. Upptäckte det inte förrän nästa gång jag skulle använda den och då var den bara borta. Men jag visste ju på ett ungefär i alla fall var jag lämnat den så det var ju bara att gå tillbaka och hämta den.

På eftermiddagen var jag och F och städade trappor och det märktes verkligen att de håller på att renovera där. Jag och R var där för ca tre veckor sen och då höll de på att måla, nu håller de fortfarande på där, men det är listerna som gäller den här gången. Men de har bara hunnit ett par trappuppgångar än, den är säkert tio stycken var. Det var i alla fall väldigt mycket byggdamm i de första trappuppgångarna, och hur mycket sand som helst i de andra. Tur att man inte är astmatiker eller dammallergiker, då hade det aldrig gått. N hade typ dött om han hade varit där. Det blev lite ont om tid eftersom det var så smutsigt, men vi var tre som städade sista timmen så vi hann klart i tid i alla fall.

K for till sin pappa på fredagskvällen så jag passade på att fara hem till mina föräldrar. Började scrappa lite på Ishotells-layouten och gjorde klart den igår. Det blev väldigt pillrigt med alla bosktäver som jag skulle klippa ut och limma fast. Som tur var hittade jag en pincett. Annars hade jag nog fått psykbryt för det var verkligen inte lätt att få dit småbitarna som jag ville utan den. Jag måste fixa en sån och en smidigare sax så att det blri lite lättare.

Vi var och hälsade på M på stallet också. Det var hopptävling och hon satt i sekreteriatet. Hennes mamma var i kiosken så vi hälsade på lite där också. Såg lite av tävlingen innan jag gick men syrran stannade kvar några timamr till. Hon är ju mycket mer intresserad av det där än jag. Men ibland saknar jag faktiskt ridningen. Kan ibland tänka på hur härligt det skulle vara med en skrittur när det är härligt väder. Jag får väl låna M:s häst nån gång igen, det gick ju bra sist i alla fall. Men om jag ska ha en egen häst nån gång så ska det verkligen vara en filbunke och en liten häst så att det inte blir så långt ner till marken. Syrran har hittat två hästar som hon vill ha, men vi får väl se hur det går med det.

Vi hyrde film i helgen också. Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö. Jag läste den boken i skolan för hundra år sen men minns inte så mycket av den. Lite grann kände jag i alla fall igen i filmen och den var ganska bra. Men en sak som stör mig väldigt mycket med svenska filmer är att man måste höja ljudet så mycket för att höra nåt, och även om man gör det så är det svårt att höra ibland.
Nästa gång skulle jag vilja se Dagboken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0