Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Uppsagd

Ja alltså, inte jag, utan lägenheten. Var och sa upp den idag efter jobebt så nu är det gjort. Om tre månader flyttar vi till "Robban". Första gången jag hörde det satt jag på bussen på vägen hem från Umeå och det var några högstadie/gymnasieelever som skulle till Robban sen. Det var flera stycken som skulle dit och jag undrade vad som var så speiellt med den där Robban. Det tog ett tag för mig att komma på att det var Robertsfors de menade. :) Så det är alltså dit vi ska flytta.
Det blir nästan 1.5 år sen förra flyttlasset, men nu flyttar vi inte ihop, nu flyttar vi tillsammans till en ny lägenget.  Ska bli spännande och kul. Det bor tydligen mycket ungdomar i det området som vi ska flytta till och det lät som det var mycket fester där, så nån ska man väl lära känna. Inte för att vi är så mycket för att festa nån av oss, men det underlättar kanske lite att vidga bekanskapskretsen lite om det är mycket folk i ens egen ålder. Om nu inte ungdomar menas med högstadie- och gymnasieelever. Då känner jag mig nästan lite gammal :)
Naturen där är i alla fall väldigt fin. Jag har bzra sett den på kartan, men sambon har sett den i verkligheten. Det är lite skog och så har vi ån utanför huset. Ska bli kul att se hur det ser ut där.
Vi hamnar mitt emellan Skellefteå och Umeå så det är bara att välja var man vill shoppa sen :) Nej, men det kommer bli bra. Resvägen till universitetet blir mycket kortare och det blir ändå inte så jättelångt hem till föräldrarna och kompisarna. Känner ju några stycken som bor i Umeå, så kanske kan man få lite mer kontakt med dem också.
Har börjat nedräkningen lite smått. Vi har rensat lite på vinden och ska gå igenom en del grejer till. Sen blir det att packa ner lite eftersom så att det bara är att lasta in och köra iväg sen när det väl är dags för flytten. Spännande! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0