Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

M:s första jul

Vi fick verkligen en vit jul. Det har ju snöat hur mycket som helst och det snöar fortfaraden. Nu får det väl ändå vara nån hejd på det hela, det räcker med snö nu. Det är som sagt mysigt att titta ut när det snöar, men det är inte lika roligt att vara ute i det. Speciellt inte när man har en liten hund som nästan försvinner i snön och en barnvagn som ska släpas runt i det.

Det har varit en riktigt mysig jul. Julaftonen firade vi tillsammans med K:s släkt. Hans kusiner från Luleå och hans bror från Stockholm hade kommit hit så vi var ganska många. M var jättefin i sin söta lilla klänning men tyvärr hann vi inte med att ta kort på den. Så kan det gå när man har med små bebisar att göra. Hon var jätterfin hela dagen, bara lite grinig när hon blev hungrig, annars sov hon mest eller låg och filosoferade lite för sig själv. Vi fick jättefina saker både till oss själva och till henne. Mycket av det kan hon inte använda än på ett par månder men det var väldigt bra i alla fall. Jag är jättefnöjd med det vi fick. Förutom att se Kalle Anke som sig bör så spelade vi också Geni classic. K:s mormor och morfar fick ett sånt i julklapp, och jag med fast jag fick pocket versionen. Jag visste inte att Geni är som Trivial Pursuit. Fast jag har bara spelat pocket versionen tidigare och den är ju inte likadan som "stora" versionen.

På juldagen for vi hem till mina flräldrar och hade ne liten julafton där också. Pappa kunde tyvärr inte vara med. Han har gjirt nåt med ryggen och har haft så ont att han inte kunnat röra sig så han har varit inlagd under julhelgen. Det är i alla fall lite bättre nu och han ska få komma hem imorgon.
Eftersom inte han kunde skotta blev det mamma som fick göra det så hon har också ont i ryggen. Inte lika illa som pappa, men tillräckligt ändå. Så en del av dagen gick åt till att skotta deras uppfart och skotta fram syrrans bil.
Hon har förresten fått hem sin hundvalp. Han är hur söt som helst. Jättebusig och lite bitig, men jättefin. Han var ute med oss stund när vi skottade men det blev lite för kallt för honom så han gick in igen.
Vi fick jättefina julklappar av dem också. Det hade varit roligare om pappa också kunnat vara med men det gick ju inte göra så mycket åt det.

Idag har K farit till sin pappa och hälsar på lite där. Jag är helt ensam här i snöovädret, fast jag har ju M som sällskap så klart. Så mycket sällskap hon nu är gullungen , hon har just somnat igen. Det ska bli kul att se hur hon är nästa jul, då har hon ju blivit lite större och kanske faktiskt förstår lite grann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0