Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jul, nyår och lite där emellan

Var ju utan älsklingen i jul och det var ganska tråkigt. Blev dessutom jätteförskyld så det blev inte så mycket firande. Men det var ändå ganska trevigt och julklapparna var bra. Bara praktiska saker som glas, sängkläder, handdukar osv men det var vad vi behövde så jag är nöjd. Fick några jättesöta saker av K också. Saknade K väldigt mycket men det kändes väldigt bra när jag fick träffa honom igen. Det var nog bra att vara ifrån honom för jag blev nästan lite nykär igen. Det är jättehärligt! :)

Var hos M lördagen efter jul och åt middag tillsammans med våra familjer. A är jättetrevlig och de är så söta tillsammans. Det syns verkligen hur mycket de tycker om varandra. Som vanligt blev det jättegod mat, räkpaj och tacotårta. Man vet aldrig var det blir för mat när ska far dit men det är alltid lika gott.
Vi spelade ett kortspel som heter Kungens Rabalder och det var så kul! Har aldrig spelat det förut, men det var lätt att lära sig och väsligt roligt. Vi satt och skrek när vi ville ha kort och det blev en hel del skratt.
Spelade det med K:s familj dagen efter och det var kul då också.

På nyårsafton var vi och såg Lövångers revyn, Henrys sjukstuga. Då var det K:s tur att vara jätteförkyld, han var helt knäckt när jag hämtade honom och hade lite feber. Han sov en liten stund innan vi for dit och när vi skulle därifrån var han nästan frisk, konstigt nog.
Revyn var väldigt rolig. En del sketcher var mindre roliga, nån var det inte alls, men överlag var det jättekul och vi skrattade mycket. Vi har nästan redan bestämt att vi ska gå på nästa revy också.

På nyårsdagen for jag och K iväg för att grilla korv. Tyvärr så kom vi inte iväg förrän på aftonen så det hade hunnit bli mörkt ute, men det var ganska mysigt. Tändaren vi hade fått med oss var helt värdelös, det var nästan ingen gas i den. Så det var verkligen inte lätt att få igång nån eld, men vi lyckades till slut.
Sen blev det ett besök hos hans mamma innan vi åkte hem till mina föräldrar igen, i sällskap av en jättegod stripsmeny från Frasses :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0