Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gallerfilt

Äntligen är jag klar med filten!
Jag har hållit på med den ett tag nu, och det är ganska länge sen jag började på den. Jag gjorde först så att det blev rutor som var varannan fylld och varannan tom, och jag hade jätteproblem med att få raka kanter. Jag fick ta upp flera gånger eftersom jag upptäckte att det blev bredare och bredere utan att jag märkte det. När jag äntligen började få till det tog garnet slut och jag hittade inget nytt så den blev liggande ganska länge.
För ett par dagar sen rev jag upp alltihop och började om igen. Hade inget att göra och ville ha nåt att virka på. Så jag tog upp allt och istället för att göra som tidigare så gjorde jag bara smårutor, som ett litet galler. Jag hade lite problem att få raka kanter den här gången också och har fickta upp ett par gånger och göra om, men det gick i alla fall bättre nu. Och eftersom jag gjorde lite annars så räckte garnet bra, det blev till och med lite över nu.
Det blev en liten filt, och jag har väldigt dålig på koll på vilka mått man borde använda sig av, men den passar i alla fall bra till korgen vi fick och det är ju där den ska användas. Jag tror att jag ska försöka mig på att göra en till likadan men i en annan färg sen nån gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0