Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hemma igen

Vi kom hem från Gällivare igår kväll. Det var jättehärligt att komma hem igen, men det var trevligt att åka bort ett tag också. Vi var nära att köra på några renar på hemvägen också, men vi körde en annan väg den här gången och såg bara ett par stycken. Det var inte lika många husvagnar/husbilar nu heller, men de kanske hellre kör inlandet eftersom vi såg så många när vi körde genom Jokkmokk. Nu körde vi genom Töre och tog efyran som vi brukar.

Egentligen har vi inte gjort nåt speciellt nån av dagarna. Jag lyckades fynda ett par byxor och en ryggsäck som kommer väl till användning. Och så har vi spelat två omgångar minigolf. Första vändan gick jättedåligt för mig och jag blir ju på lite dåligt humör då. Vi hann i alla fall bara halvvägs innan det började regna och då gav vi upp och gick hem. På kvällen gick vi tillbaka och spelade igen och då var det riktigt bra väder och spelet gick mycket bättre. Jag förlorade stort ändå men det var i alla fall roligare den här omgången. Jag är ganska värdelös på minigolf men det är ändå kul. Om jag spelade mer skulle det säkert gå bättre.

Vädret har som vanligt varit halvdåligt när vi varit där uppe, men det var ändå ovanigt bra. Det har regnar en del och varit ganska mulet men det har ändå varit hyffsat varmt och vi satt ute ett par timmar varje kväll. Men det var jättemycket knott och det var ju mindre kul. Det regnade ganska mycket på hemvägen men när vi närmade oss Skellefteå blev det soligt och fint igen. Undrar hur vädret blev där uppe. Det brukar bli bra väder där när vi åker hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0