Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sol och bakning

Det är tredje dagen den här veckan som jag bakar. Jag gjorde en chokladsockerkaka i måndags som tog slut dagen efter. K sa att "du får inte baka så gott, det tar slut så fort då". Men det kan väl inte jag rå för ;)  Igår gjorde jag chokladmuffins och även om det fortfarande är ganska många kvar så kommer de försvinna fort de också. Idag har jag gjort småkakor som kallas Stockholmskakor. Det skulle egentligen vara hallonsylt i men vi tog jordgubbssylt istället. De blev jättegoda, och de är verkligen små. Jag kommer äta de där kakorna som godis ju :)



Hunden har legat ute på gården och haft det gott i skuggan medan jag bakat. Tog en promenad med honom för en stund sen och stannade lite i skuggan så att han skulle få vila lite. Det är nästan lite för varmt för att vara ute och gå med honom. Han var helt slut när vi kom hem igen och la sig raklång på golvet med benen rakt ut så där som han brukar. Han såg väldigt trött ut, men söt var han i alla fall.



Lite sol har jag fått själv också. Satt ute och solade en liten stund i de jättehärliga solstolarna. Jag vill också ha såna, men det får ju bli sen när har en gräsmatta eller altan att ställa dem på.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Du inspirerade mig att slänga ihop favorit-kladdkakan. Mysigt att baka!

2009-07-06 @ 21:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0