Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Studiebesök och praktik

Det var dags för ett till studiebesök tidigare i veckan. Det här var faktiskt roligt att gå på. Inte alls lika föreläsningsaktigt som de andra. Vi var på Länsbiblioteket och Depåbiblioteket. Det var väldigt intressant för jag hade inte hört om dem tidigare. Kul att Depå biblioteket tar in massa böcker som andra bibliotek gallrat och lånar ut dem. Vi fick se hur det såg ut i derasmagasin också och de visade några riktigt gamla böcker. På Länsbilbioteket fick vi höra om deras olika projekt och det var väldigt intressant. Det var mycket spännande och intressanta grejer de höll på med. Det var de mest givande studiebesöket vi haft hittills.

Dagen efter var jag på praktik. Jag blev ju jätteförkyld förra gången jag skulle haft praktik så det var kul att jag kunde vara med på det här. Det blev en ganska lugn eftermiddag. Det var ungefär som när jag varit på bibliotek tidigre, ibland kommer flera på en gång och sen kan det vara helt lugnt i nästan en timme. Det var mest frågor om datorerna och skrivarna, men några ville också ha hjälp att hitta böcker och artiklar. Jag behövde bara stå bredvid och titta men det var ganska intressant ändå. Synd att det var sista gången, jag vill ha mer praktik.

De här dagarna tog ju tyvärr ganska mycket tid från tentaskrivandet, men jag tror att det börjar ordna sig nu. Har inte så jättemycket kvar, men jag vet att jag ändå kommer sitta i panik imorgon kväll och försöka få ihop det sista....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0