Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Konsten att vara sig själv

Vad innebär det egentligen, att vara sig själv? Att man vågar sticka ut från mängden, att man vågar vara annorlunda? Kan man vara sig själv och ändå vara som alla andra? En del verkar nästan tycka att nåt av det värsta som finns är att vara en i mängden och att man måste vara annorlunda för att vara sig själv. Men huvudsaken är väl ändå att man är nöjd med sig själv och står för den man är?! Oavsett hur man ser ut, vad man har för klädstil eller intressen. Vad händer om man ändrar på nåt av det där?
Visst finns det vissa saker som jag skulle vilja ändra på, både till det yttre och hur jag är som person. Men trots mina brister och eventuella skavanker som det kanske ändå bara är jag som bryr mig om så är jag ändå nöjd med mig själv.  Jag är den jag är. Det är väl alla, oavsett om man är den som sticker ut eller om man är den där som har samma klädstil som "alla andra".
Jag har lärt mig att inte bry mig så mycket om vad andra tycker och tänker, även om jag fortfarande lägger en del energi på det ibland. Men det finns ju ingen som kan hindra mig så bra som jag själv, och det finns ingen som kan påverka mig om jag inte låter dem göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0