Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BVC

Idag var vi på vårt första besök på bvc. Lillan har blivit åtta dagar och har gått upp i vikt som hon ska och har även växt lite på längden. Det känns ju bra, då får hon i sig den mat hon behöver. Hon skrek lite när längden kollades men annars gick det jättebra. Hon är så lugn och fin våran lilla M (Jag får nog snart nummerge dem, det börjar vara ganska många med namn som börjar på M nu)
På måndag kommer distriktsköterskan hit på hembesök och ska berätta lite om bvc osv och på torsdag är det dags för en ny viktkontroll igen. Men jag känner mig inte orolig för att hon minskat i vikt längre, bevisligen har hon ju ökat.  Men hon var ju så liten när hon föddes, bara 2420 gr och 46 cm lång. Så hon har ju inte haft så mycket att spela på. Men det ser ju bra ut nu och eftersom hon har börjat äta riktigt bra så ska hon ju fortsätta öka i vikt. Då kanske kläderna börjar passa snart, allt är ju så stort för henne. :)
Får se vad nästa viktkontroll säger. Förhoppningsvis har hon ökat en hel del til nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Malin (Mejas mamma)

Oh vilken mysig tid ni har framför er nu! Jag är verkligen lite avis på er. Jag håller med om att hon var väldigt liten när hon föddes, en plutt ju, kul att hon ökar så bra i vikt! Sötnosen! :-)

2009-10-29 @ 19:16:35
URL: http://kanejl.blogg.se/
Postat av: Lola

Så bra att hon ökar i vikt. Kom hon för tidigt?

Hoppas ni har det såhär rosa-moln bra lång tid framöver!

2009-10-30 @ 00:18:28
Postat av: Mochride

Hon kom 5 dagar för tidigt, men är fullgången, bara lite liten för sin tid.

2009-10-30 @ 12:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0