Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Biblioteket

Jag började praktisera på Stadsbiblioteket för två veckor sen och i morgon börjar jag min tredje vecka. Har fyra veckor kvar och det är kul att vara tillbaka på biblioteket. Visst saknar jag min klass, men det här kommer ge mig mer erfarenhet som kommer vara bra när jag ska söka jobb sen. I och för sig gör jag väl inte så mycket som jag inte gjort tidigare, men ändå. All erfarenhet är ju bra och kan jag få in en fot här också så är det ju ännu bättre. Bibliotekschefen pratade lite med mig tidigare i veckan och frågade om jag kanske kunde vikariera lite också, och det skulle vara jättebra.
Det känns ganska skönt att slippa plugga, men samtidigt så vill jag skriva min uppsats. Bestämde mig för ett tag sen vad jag vill skriva om, och jag kan ju göra lite research ändå.  Kanske skulle passa på nu när jag ändå är på biblioteket. Annars vet jag ju vilka jag ska prata med sen i alla fall.
Har fått gå runt på alla avdelningarna under de här veckorna och kommande veckor ska jag vara på Talboksavdelningen. Men jag ska också åka med bokbussen och vaktmästeriet ut till filialerna eftersom jag missade det under veckan på grund av lite magsjuka efter Matfesten. Det ska bli kul det också. Jag har ju varit både i  Skelleftehamn och på Morö Backe fförut, men inte de andra biblitoeken. Och bokbussen har jag aldrig åkt med så det kan bli kul också.
Kommer nästan kännas lite tråkigt när praktiken är slut för jag trivs så bra på biblioteket. Jag hoppas att det kommer gå bra för mig att få jobb sen när jag blir klar nästa höst. 
Och klassen kan jag ju kanske åka och hälsa på sen när bebisen har kommit. Om jag hinner, får kolla hur deras schema ser ut.

Kommentarer
Postat av: Lola

Det låter som en jättebra början på din bibliotekskarriär! Kan absolut bara vara bra att ha praktik inom det område man vill arbeta. Fick du det via AF eller skolan?

2009-09-07 @ 17:04:02
Postat av: Mochride

Genom AF. Och det är ju bra så att jag har nåt att göra om dagarna. Vi hade lite praktik genom skolan i våras men det var bara två dagar.

2009-09-10 @ 21:08:24
Postat av: S

Vi saknar dig också! Ser fram emot att du hälsar på oss. :) Just nu är det ganska lugnt, vi hade ett ganska jobbigt (läs: stressigt) grupparbete i veckan som handlade om att göra en utvärderingsplan, men det var skitkul när man väl förstod uppgiften. Och vi kommer ha Ingrid mest hela terminen, hon som är så bra! Annars händer det inte så mycket just nu ... Men man börjar ju gruva sig något hemskt inför uppsatsen. Hu! Hoppas att allt är bra med dig, och grattis till praktiken (alltid bra att få in en fot här och där när man väl får chansen). :)

2009-09-25 @ 22:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0