Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

En sån där dröm

Ibland undrar jag vad jag har för fantasi egentligen, och var den kommer ifrån. Kanske beror det på för mycket tv-tittande eller för mycket läsande av böcker. Nej, förresten, läsa böcker kan man inte göra för mycket.
I alla fall så drömde jag en konstig och lite obehaglig dröm tidigt i morse. Det började med att jag och en kompis var på bio. Bredvid mig satt en tjej som jag var kompis  med när jag var yngre, men det var som att vi fórtfarande kände varandra. Hon visade upp sin nya mobil, en med touch screen på båda sidorna av telefonen.
Sen var vi plötsligt på nån skola av nåt slag, eller kanske nåt typ av lägergård. Det kom i alla fall utomjordingar (de såg ut som människor) som skulle fånga in oss. Jag och kompisen var inomhus när de kom och såg hur de klev ur skinnet och riktade vapen mot alla. De samlade ihop dem och förde iväg dem mot skogen där deras rymskepp väntade. Fast de såg ut som stora grenar från en gran som hängde ner. Det blev en pojke kvar på gården som skickades iväg att följa efter men det var ingen som övervakade honom så han lyckades gömma sig och klarade sig från att åka iväg med rymdskeppen. Han gick tillbaka genom skogen mot huset och hittade några filtar i snåren som han la sig under och somnade. Vet inte hur lång tid som gick men det kom nya barn/ungdomar till huset och några av dem hittade pojken under filtarna. Han låg där i pyjamans och morgonrock. Han följde med dem till huset och allt var jättebra ett tag innan de fick veta att utomjordingarna skulle komma tillbaka. De var ute efter pojken och några av de vuxna i huset skulle hjälpa honom att gömma sig igen. Men nu var han typ 5 år gammal, tidigare var han kanske 15, och skulle kläs i en sparkdräkt innan de skulle ta ut honom i skogen igen. Sen.... ringde K:s alarm och jag vaknade.

Kommentarer
Postat av: majaa

Svar; Tack så mycket. :)

Jag är faktiskt vid min sommarstuga när jag tog den bilden så ^^

2010-04-06 @ 12:57:28
URL: http://mayha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0