Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Minne som en guldfisk

Nästan hela dagen igår gick jag omkring och kände att det var nåt jag hade glömt. Men jag kunde inte komma på vad och kan det fortfarande inte trots att känslan sitter kvar. Inte lika mycket som igår, men ändå. Det är lite jobbigt när det blir så. Nu tror jag inte att det var nåt speciellt jag hade glömt, om det ens var nåt jag glömt, men i alla fall.
Mitt minne tar ju semester ibland. Jag kan ju glömma saker i samma stund som jag tänkt göra nåt. Mamma brukar ofta få påminna mig eller till och med ringa och kolla så att jag gjort det jag skulle. Som när hon sa åt mig att komma ihåg att ta ut köttfärsen från frysen när vi slutat prata i telefonen. Vi la på precis efter det men inte kom jag ihåg köttfärsen för det. Och det har hänt ganska många gånger att jag går iväg för att göra nåt men hinner glömma bor vad medan jag går iväg. Jag kommer nog få alzheimers redan som 40 åring.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0