Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ett lite lustigt fenomen

Vi pratade lite film idag, jag och syrran. Vi vill båda två gå på bio men vi vet inte riktigt vad vi vill se. Det finns flera stycken som jag vill se, jag kommer bara inte ihåg vilka de är.
Det är lite kul att prata film med henne, i alla fall när man pratar om filmer vi sett. För ibland känner hon igen saker från olika filmer och det kan vara första gången hon ser den. Det händer för mig också ibland, men det är mycket oftare för henne. Det är lite konstigt. Hur kan man känna igen nåt man inte sett förut? Är det bara en tillfällighet eller påminner det om nåt annat man sett? Ibland har vi kommit på att vi sett filmen förut, tex när man hyrt en film och kommer på att man såg den på bio eller att man hyrt den förut, men glömt bort det. Men när man ser filmen på bio för första gången och den just har börjat visas här, hur förklara man det då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0