Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Twilight - var det inte bättre än så här?

Jag fattar inte grejen med Twilight och alla hysteriska fans. Hur har den här serien kunnat bli så populär? Vad är det egentligen som är så bra med den?
I min förra klass på utbildningen var det några som läste Twilight-böckerna och tyckte de var jättebra, och jag har hört många andra tycka det också. Tänkte att jag skulle läsa böckerna men det blev aldrig av. Tittade lite i en av dem en gång men tyckte inte alls att det var nåt speciellt. Nu när tredje filmen haft premiär tänkte jag att jag skulle se filmerna bara för att se dem och se om de är så bra som alla säger. Och näe, det var de ju inte.
Jag såg både Twilight och New Moon i helgen och jag tycker båda två var ganska tråkiga. Det var först mot slutet av filmerna som de började vara ganska bra. Några grejer störde jag mig på, bland annat att de glittrade i solljus. Hallå! Vampyrer glittrar inte i solljus. Vampyrer ska väl inte ens kunna vistas i solljus. De borde ha blivit jättehemska i solen, men nejdå, de glittrade. Och så kom Edward in i Bellas sovrum på nätterna utan att hon visste om det. Han ska väl inte kunna komma in utan att ha blivit inbjuden? För han hade väl aldrig varit in i huset tidigare, eller missade jag det?
Jag tycker inte alls att det var nåt speciellt med de här filmerna. När jag hade sett en bit av första filmen tänkte jag "var det inte bättre än så här?"

Kommentarer
Postat av: R

Sv: :) Den är jättebra den boken, hoppas att du får tid att läsa den senare. Tack för tipset. Jag skulle inte heller säga nej till ett eget bibliotek, mina föräldrar har typ det :) och mitt rum är fyllt av böcker, så jag är på god väg!



Kram

2010-07-05 @ 11:53:10
URL: http://thenightslight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0