Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fushigi Yuugi Genbu Kaiden

Jag började läsa en ny serie igår, Fushigi Yuugi Genbu Kaiden. Jag läste fyra kapitel och jag är fast. Men det var ingen bra idé att börja läsa så sent som jag gjorde för plötsligt var klockan 23.30 och jag hade jättesvårt att slita mig.
Grundhistorien är samma som i Fushigi Yuugi, en tonårstjej dras in i boken De fyra Gudarnas rike och hamnar i en annan värld där hon blir tempeljungfru och ska samla de sju stjärnkrigarna för att kunna kalla på guden och rädda landet. Men den här serien är lite mer mogen än originalet och handlingen är lite annorlunda. I originalserien är det nåt bra att vara stjärnkrigare, de är hjältar. Men i Genbu Kaiden tycker folket inte alls om stjärnkrigarna, och inte ens stjärnkrigarna själva vill vara det.
Takiko dras in i boken när hon försöker förstöra den och hamnar i en annan värld. Hon tror först att det är en dröm men förstår så småningom att hon hamnat i boken. Hon får veta att hon är Genbus tempeljungfru och att hon kommit till landet för att beskydda det. Tillsammans med det sju stjärnkrigarna ska hon kalla på guden Genbu och uppfylla önskningar för att skydda landet. Men först måste hon hitta stjärnkrigarna och att få dem att samarbeta är inte det lättaste när de inte vill erkänna sin uppgift eller sitt öde.




Kommentarer
Postat av: Emma

låter som en spännande bok, den ska jag lägga på minnet.. så roligt när man hittar en bok som man fastnar för så men det är lite farligt oxå ;) hihi

2010-05-30 @ 19:17:19
URL: http://emmalajnens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0