Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

I dream a little dream

Jag drömde en lite konstig dröm i natt (när är mina drömmar inte konstiga?) som jag så här i efterhand kom på att jag drömt förut. Och så här i efterhand kom jag också på att jag tänkte samma sak i drömmen förra gången jag drömde den. Det händer lite då och då att jag drömmer drömmar som jag drömt förut, och ibland är jag till och med medveten om det medan jag drömmer.
En viss dröm har jag drömt ett par tre gånger. Jag skulle rädda nån som var fången i ett högt torn och vaktades av en farlig drake. När jag drömde den andra gången så tänkte jag i drömmen " det gick ju bra förra gången så då gör det det nu också". I en annan dröm har det blivit likadant. "Jag klarade det förra gången så det kommer jag göra nu också." Jag är alltså på nåt sätt medveten om att jag varit med om det förut och att det egentligen inte är på riktigt. Jag har till och med drömt att jag drömt, en dröm i en dröm liksom.
Det är lite konstigt att det kan bli så. Men det händer nog ganska mycket i det undermedvetna när man sover.

Kommentarer
Postat av: Karin

>Åh, vad kul!

2010-05-26 @ 19:00:23
URL: http://oktoberfrosten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0