Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jag blir så less!

Eftersom jag är expert på att tjata, klaga och gnälla så tänkte jag göra just nu. Igen. För jag blir så otroligt less på hundägarna i den här stan. Det måste vara nåt fel på dem allihopa. Nästan allihop i alla fall, det finns ju faktiskt förståndiga människor med hund också.
Var ute med hunden för en stund sen och vi går förbi en karl som står ute och solar och det kommer en liten hund springande fram till oss. Jag frågar vems hund det är och han säger att det är hans, "men han är så snäll". Det struntar väl jag i! Det spelar ingen roll hur snäll den är, jag vill inte ha hit den! Han stod bara och tittade på medan hans hund sprang iväg. Hade jag inte sagt nåt hade han inte reagerat överhuvudtaget.
För ett par dar sen var vi med om samma sak. Jag är ute med hunden och det kommer en liten hund från ingenstans som ryker ihop med min lite snabbt. Det kommer en gammal tant gående i lugnt takt. Jag frågar om det är hennes hund, hon svarar ja, och jag säger att det är bra om man har ordning på den. "Ja, men det gick så fort att ni kom." Visst, hon var gammal och jag fattar att hon kanske inte hann reagera eller orkade springa efter. Men är det verkligen för mycket begärt att en ägare åtminstone ropar på hunden, eller tillrättavisar den när man hämtat den?! Varför bryr sig folk så lite om sina hundar i den här stan? Varför bryr sig folk så lite om de människor (med eller utan hund) de möter?
Mamma berättade en ganska rolig grej om en granne en gång. Minns inte om jag skrivit om det redan. Grannen hade i alla fall varit ute på en promenad och det hade sprungit fram en hund till honom. Vilket ju han inte tyckte om. Ägaren hade ropat "Det gör inget, han är så snäll:" Och grannen hade svarat "Men JAG kanske inte är det" och hundägaren hade blivit helt paff. Rätt åt henne.
Ska det vara så svårt för folk med hund att fatta att det inte är så jävla kul med en okänd hund som springer fram bara så där medan ägaren inte ens bryr sig. Jag struntar fullständigt i storlek, ras eller hur snäll den är, det ska inte  behöva hända. Jag har i alla fall börjat säga ifrån nu. Men det här är ju inget som kommer ändras så jag får nog fortsätta störa mig på det, och ni som orkar läsa får stå ut med att jag klagar på det lite då och då.


Kommentarer
Postat av: Viktkamp

Så respektlöst!! Finns faktiskt folk som är livrädda för hundar..

2010-05-27 @ 18:54:05
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Lola

Bara fortsätt ifrågasätt beteendet så kanske iaf nån reagerar med att sköta sig bättre. Snygg design du har på bloggen nu!

2010-05-28 @ 20:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0