Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Den är färdig! Den är äntligen färdig!

Efter tre, eller var det fyra (!) rundstickor, en massa gan (jag tappade räkningen för länge sen, så jag har ingen aning om hur många nystan som gått åt) och femhundrafemtioelva trådar att fästa så är filten äntligen färdig! Jag stickade klart i söndags men blev inte klar med alla trådar förrän ikväll.
Om jag säger så här. Jag missbedömde storleken ganska ordentligt redan när jag la upp maskorna. Och tanken var att M skulle ha den i vagnen förra vintern. Det har tagit ungefär ett år att bli färdig och så lång tid har det inte alls behövt ta. Men jag har stickat i omgångar och ibland har det gått flera månader utan att jag stickat.
Det blev mycket större än vad som egentligen var meningen. Den är mer i lagom storlek till mig än till M. Så det blir kanske jag som får använda den så länge. Hon växer ju och kommer ju att kunna använda filten sen hon också.
Jag har stickat med dubbla trådar och det röda och svarta partierna är stickat i rätstickning och det melerade partierna är gjorda i mosstickning.


Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Oj, vilket jobb du lagt ner där! :)

2010-09-18 @ 11:51:01
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Cissi

ska vi följa varandra via bloglovin? :D

2010-09-18 @ 14:48:43
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Jag följer dig om du förljer mig, okej?

2010-09-25 @ 12:14:12
URL: http://corneliathulin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0