Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

En liten och en stor

Jag börjar vänja  mig mer och mer vid K:s spindlar. Den vitknäade är faktiskt riktigt fin att titta på. K tog kort när jag höll i den rödknäade. Det var lite häftigt. Men den är fortfarande så liten. Den växer så långtsamt. Sen tog jag kort på när K höll i den vitknäade. Det var lite spännande för det är en ganska agressiv art, men det gick bra. Fast jag vågar inte hålla i den. Den har blivit riktigt stor nu. Den höll på att smita när vi skulle sätta tillbaka den i terrariet, jäklar vad snabb den är!
Jag höll ju  i spindeln som K hade när vi började vara tillsammans, en chilensk fågelspindel (grammostola rosea). Två gånger till och med. Har kort på det också men de är inget bra. Den vitknäade är nästan lika stor nu som den var som fullvuxen. Den vitknäade ska ändå bli dubbelt så stor innan den har vuxit färdigt. Den rödknäade kommer vara mindre än den vitknäade även som fullvuxen, men det är långt kvar. Den växer ju som sagt väldigt långsamt och det kommer säkert ta ett par år.




Kommentarer
Postat av: Cissi

åhh jaså? :) det är så gott! :D

2010-09-26 @ 20:55:15
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Maria

Uuusch, vilka äckliga! :P Jag skulle aldrig kunna ha en spindel som husdjur, för jag är helt rädd för dem.



sv: Tack! :D

2010-09-26 @ 21:37:18
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: M i c k a

coolt :D hur många har ni?

2010-09-29 @ 22:55:40
URL: http://niintendo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0